Ontstaan:
Op initiatief van de heren Frits Witsiers, Wim Janssen en Harrie Ouwens werd er op 28 mei 1966 in cafe Koning een hengelsport vereniging opgericht genaamd Moby Dick.

In 1968 begon de vereniging met 11 leden en is uitgegroeid tot een vereniging met circa 100 leden. De leden van Moby Dick zijn voornamelijk afkomstig uit Megen en omgeving.

Hoogtepunten:
Een hoogte punt van Moby Dick was het 25 jarig jubileum die zeer druk werd bezocht door bijna alle verenigingen van de voormalige Gemeente Megen Haren en Macharen en veel bevriende hengelsport verenigingen uit de regio.

Een ander hoogtepunt van de vereniging was de huldiging van Sjaak van de Coolwijk door Burgemeeester Wobine Buijs-Glaudemans uit Oss. Sjaak werd gehuldigd voor zijn grote inzet voor de vereniging en het organiseren van de vele Rik en Joker avonden wat hij al 50 jaar onder zijn hoede neemt. Sjaak mocht uit handen van de Burgemeester het Osje van verdienste in ontvangst nemen.

Verleden:
Moby Dick heeft in het verleden grote wedstrijden georganiseerd zoals het A.Schuijers concours, koppel en vaste hengelwedstrijden. Deze wedstrijden werden zeer goed bezocht maar zijn noodgedwongen gestopt vanwege de steeds moeilijker bereikbaarheid van de betreffende wedstrijd parcoursen.

Heden:
De vereniging bezit, samen met Ons Genoegen, het vis/looprecht van het Burgemeester-Deelen kanaal vanaf de Heiligenlandenweg tot aan de sluis te Macharen.

Momenteel organiseert Moby Dick ieder jaar acht Konings wedstrijden, een hengel marathon en een forellen middag. De Konings wedstrijden worden gehouden op zondag morgen. In de wintermaanden organiseert de vereniging Rik en Joker avonden. Deze vinden plaats op de maandagen.